Ekorren
Posts: 20
Joined: Sat 21 Jun 2014, 15:42

Kort som behöver korrigeras eller helt saknas

Mon 03 Apr 2017, 05:02

Det har tagits upp i lite olika trådar tidigare att folk är intresserade av att få felaktiga och saknade kort från tidigare Spelkortsmoduler och Grundboxar omtryckta/nytryckta i en framtida spelkortsmodul. Kanske redan i Spelkortsmodul 3?

Vilka gamla kort är det i så fall vi skulle vilja se komma med i en framtida Spelkortsmodul?

-----------------

Enligt mig så är det följande kort som kanske borde tryckas om med korrigeringar:

Från Mutant: Maskinarium:
Modulkortet Maskinsmitta - Modulen heter egentligen Disruptorkod
Arbetsorder 13 - Effekten saknas på kortet
Arbetsorder 19 - Då kortet saknar sista meningen som finns med på arbetsordern i boken (Vet inte om detta är något som behövs, då jag inte har läst kampanjen än. Men jag tycker annars det är synd att den meningen inte är med, då den ger en hel del ”krydda” till arbetsordern. :))
Korten för de fyra Chassidelar som har fått nya beskrivningar i erratan

-----------------

Och de kort som saknas helt:

Från Mutant: Maskinarium:
Artefakten Drönarverktyg
Kanske det tjugonde Insiktskortet? (Det finns bara 19 Insiktskort, fast det står i boken att det ska finnas 20.)

Från Zonkompendium 2: I Reptilfolkets Fotspår:
Artefakten Dykutrustning (Se nedan först)

Från Zonkompendium 3: Det Döda Blå:
Artefakterna Vattenskoter, Båtmotor, Dykardräkt (Se nedan först), Flytväst, Kastspö och Luftkompressor

Sedan kanske man kan diskutera om någon av artefakterna Lyspistol (från Kampanjboken) och Signalpistol (från Det Döda Blå) ska tas bort, eller om de ska behållas som varianter av samma sak. Samma sak med Dykutrustning (från I Reptilfolkets Fotspår) och Dykardräkt (från Det Döda Blå).

-----------------

Finns det fler kort som saknas eller som kanske skulle behöva tryckas om?
GZIP: Off